Log ind
Bibliotek
Læs løs
Forløb
Træning
Lærer
Læsning LÆRER
Læsning
Skrivning
Genrer LÆRER
Genrer
Forfatterskaber LÆRER
Forfatterskaber
Værker LÆRER
Værker
Billedkunstnere LÆRER
Billedkunstnere
Kommunikation
Norsk og svensk
Sprogrummet 1 | Hvad er sprog?
Sprogrummet 2 | Sproget i din krop
Sprogrummet 3 | Leg med talemåder
Sprogrummet 4 | Brug sproget
Det lille sprogrum
Temaer LÆRER
Temaer
Bevægelse
Opret note
Åbn notesbog
Forløb af Lho Høiris og Louise Nabe-Nielsen,
Rum for Undren
Målgruppe:
1.-2. klasse
Varighed:
ca. 2 lektioner
Se læringsmål
Kend dine talemåder
Han har trådt i spinaten. Du skal ikke skue hunden på hårene.
Hvilke billeder ser du for dig, når du hører disse sætninger, og hvad kan de mon betyde?
Der findes rigtig mange talemåder. Kender I andre?
Her i forløbet skal I eksperimentere med talemådernes betydning. I skal tale om dem, og I skal prøve at lave jeres egne talemåder.
Forløb
Læringsmål
1. Talemåde-fortællinger
2. Talemåde – hvad er det?
3. Opfind en talemåde
4. Evaluering
Udfordrings-opgaver
Miks en talemåde
Lærerresurser
Om forløbet
Læringsmål, lærerversion
Tegn på læring
Færdigheds- og vidensmål efter 2. klasse
{05F7BB61-00A6-40EE-B3CA-723FC775618C}